Skip to main content

Bekas Kosong Kembali Ke Rumah

ape yang best bila bulan Ramadhan?
selain dari menu yang beraneka di param (pasar ramadhan) tu

aik takkan lupa kot
ye, betul
balik awal, pandai korang teka

kami (swasta) masuk keje jam 8.30 pagi
balik 4.30 petang (balik awal sejam dari biasa)

okey sekarang dah 3.45 petang
boleh la kemas apa yang patut
hihi

ni bekas kosong
kan sebulan ni kita 'bercuti' dari acara makan-makan kat opis
so .. clear kan semua bekas2 kosong atas meja dan dibawah meja
lapang rasa kaki , boleh berlunjur sebab dah takde barang
bawak bantal tido bawah meja best nih
hehe

# jangan cari pasal

Comments

Rumah Kuning said…
petang ni bekas tu boleh letak kuih hantar rumah jiran. hehehe
Mulan said…
Ramadhan Kareem & Maaf Zahir Batin..

dah 2 tahun tak ke bazar ramadhan.. main masak2 kt rumah je.. pi awal tak byk benda, pi lambat parking sesak..!!
Jari Manis said…
Lepas habis ramadhan bekas kosong kembali ke opis hiksssss
Kamsiah yusoff said…
seronoknya...hubby akak semalam sampai rumah jam 9 malam....berbuka kat opis dgn beberapa teguk air milo yg dikongsi2....:(
Aisy Nasiha said…
aha, ni kes sama dengan rakan sebelah saya.. dia pun biasanya tinggal banyak tupperware, ari sebelum puasa tu dia nagkut balik semua, takut terminum atau termakan katanya...
HeNRieTTa JoSe said…
hehehe...banyaknye bekas...bleh buat isikueh raya nnti pas raya....
Irfa said…
RIETTA..
lps raya banyak 'open opis'
bolehlah menapau kalau tak malu
hihi
Irfa said…
AISY..
rasa malu bila bulan posa ada bekas kueh atas meja
so alang2 dah kemas,bawak balik ke rumah kejap
lps raya dtg balik le
Irfa said…
KAK KAMSIAH..
dr opis ke rumah takde jem,orang keje bandar besar mmg xleh elak dgn jem
sbb tu kena sediakan makanan dlm keta ;)
Irfa said…
JM..
itu dah semestinya ;)
Irfa said…
MULAN..
sekarang dah posa ke 6
5 hari dah berlalu, belum sekali pun sesat ke param :)
main masak2 je kat rumah.janji kenyang
sedap tu adalah bonus ;)
lgpun sy juga x suka menapak dr parking ke param itu
Irfa said…
KAK ZA..
huhu,tak sempat la kak nak berbalas kuih

Popular posts from this blog

Cara Mudah Kilatkan Perhiasan Perak (Silver) Yang Kusam

eh! tajuk macam skema sangat kan? SALAM JUMAAT untuk semua okey, ni pun citer minggu lepas korang nampak tak? betapa malasnya aku nak apdet blog sejak lepas raya banyak citer nak kongsi, tapi malas nak mengarang, huhu minggu pertama masuk keje lepas raya tu ada jualan murah macam2 barang ada sapa kenal aku mesti tahu yang aku takkan beli benda mahal lagi murah, lagi bagus tak cantik pun jadi cantik disebabkan harganya murah hahaha semua pakat berebut beli antara barang yang menarik hati aku ialah silver bracelet ni tapi barang lama, dah kusam dan tak berkilat kengkawan yang beli kata 'ko beli je, murah sangat nih. nanti beli cecair pencuci silver, kilatlah ni' so aku beli lah 5 set nape tamak sangat ni? sebenarnya aku ada agenda tersembunyi tungguuuuu yang ni antara yang masih berkilat sikit ada 1 set tu takde sapa nak ambik ko tolak kat aku, aku tolak kat ko last2 aku je lah yang ambik   aku ambik sebab nak

Letak Ubat Ulser DiBibir Batal Puasa Tak?

bulan posa ni kan,aku kurang minum air..yelah,dapat minum lepas berbuka je,mana boleh minum waktu siang hari.itupun paksa diri abiskan minum atleast 1 liter sebelum tido.sahur minum lagi.betul ke tidak cara ni aku pun tak pasti..dahlah aku ni selalu kena ulser kat bibir.tu hari yang naik 3 biji dalam mulut tu seminggu lebih jugak baru baik.siksa wooo.. ni pun ada tanda2 nak kena lagi.dia punya penyebab senang je..tengah2 sedap makan,tetiba tergigit bibir..permulaan kat situ la.esoknya dah tumbuh.huhu.bukan aku tak hati-hati tapi kalau nak kena tu tetap jugak kena. so ni aku google masa kena ulser kat bibir tu.lupa nak publish.nak delete sayang la pulak.boleh jadi rujukan masa akan datang. entahlah..aku tak makan @ minum masa tu cuma letak ubat tu je..kalau batal jugak aku ganti la nanti.what 2 do. sumber dari sini Soalan: Batal atau tidak puasa - sapu ubat pada bibir kerana ulcer Assalamualaikum Saya sakit ulcer di tepi bibir dan saya telah letak ubat ditepi bibir saya. Adakah terbatal

Didik Anak Mengikut Umur

artikel ni dapat dari FB apdet lelaju sebab ada orang dah tanya nape x apdet blog, huhu aku sebenarnya kering idea sekarang ni aku punya baru tahap pertama dan tahap ke2 (^_^')