Skip to main content

Kad Raya Pertama dan Kiriman Dari Bonda

en3 ke 3 untuk Ramadhan ke 20

jam 12 tgh hari tadi, adik2 aku selamat sampai dari kampung
sakan korang cuti pra-raya kan?

gambar terpaksa di 'blur' kan atas faktor keselamatan
tak nak ngaku tuh henpon sadin cap ayam, hihi
dan ada kiriman dari anak dara omie
kad raya pertama tahun ini datangnya dari 
KAKAK yang jauh nun di pantai timur
kad raya handmade, pos pakai ketebang, hihi


siap tanya 'umie balik raya tak?'
padahal dah tahu yang kami balik raya
sabar le kakak ni

dan tak lupa kiriman dari Bonda
'nise' 
boleh la buat buoh kekoh cha dan tupat sutun
kalau rajin la, hahaha
kalau tak rajin, kita campak2 je dalam sambal ikan bilis
takpun campak2 je dalam masak singgang 
abis citer 


masak apa berbuka nanti?
aku masih lagi terfikir
tekak rasa nak makan nasi tomato
beli la kat sebelah, nak masak tu lambat sikitlah
takat mulut aku dengan si abam je pun

Comments

NenetPenne (NP) said…
subway sandwich hari ini...yahooo
sweetie said…
Takat nak makan dua orang je pun... rugi api dan gas je.... lebih senang beli ye Irfa...
Biarlah rahsia said…
sama lah kita irfa...k.bi pun suka buh nise dlm ike singge dan sambal ikan bilis...hehe...meme stok nise kena ada sokmo kat rumah sbb rajin guna.
Yatie said…
ore kelate ko irfa ni? kalu ye maka samalah kita
yatie, sawanila.com
:: CIKVIVA :: said…
walaupun tengah pening2 lalat tapi ciksepet maintain amik gambar cekak pinggang...lalala
wahida said…
tak pernah merasa lagi ketupat sotong ni..teringin nak cuba...huhu...
Irfa said…
WAHIDA..
senang je cara nak buatnya
tp cam biasala, kalau dah senang sgt itu yg paling malas nak buat
makan laju je ;)
Irfa said…
CV..
tu la pasal, 2x klik menten aksi yg sama ;)
Irfa said…
YATIE..
ye, samalah kita
jom konvoi balik kampung raya nanti
Irfa said…
KAK BIE..
lain rasanya sambal bilis buh nise
warna merahnya mmg menyelerakan :)
dh lama xde stok nise kat umah,kebetulan adik2 balik suh belikan
Irfa said…
SIS SWEETIE..
betul tu, penat basuh periuk je yang lebih
kos beli bahan lg banyak dr beli yg dh siap ;)
Irfa said…
KAK NET..
lagi sempoi ;)

Popular posts from this blog

Cara Mudah Kilatkan Perhiasan Perak (Silver) Yang Kusam

eh! tajuk macam skema sangat kan? SALAM JUMAAT untuk semua okey, ni pun citer minggu lepas korang nampak tak? betapa malasnya aku nak apdet blog sejak lepas raya banyak citer nak kongsi, tapi malas nak mengarang, huhu minggu pertama masuk keje lepas raya tu ada jualan murah macam2 barang ada sapa kenal aku mesti tahu yang aku takkan beli benda mahal lagi murah, lagi bagus tak cantik pun jadi cantik disebabkan harganya murah hahaha semua pakat berebut beli antara barang yang menarik hati aku ialah silver bracelet ni tapi barang lama, dah kusam dan tak berkilat kengkawan yang beli kata 'ko beli je, murah sangat nih. nanti beli cecair pencuci silver, kilatlah ni' so aku beli lah 5 set nape tamak sangat ni? sebenarnya aku ada agenda tersembunyi tungguuuuu yang ni antara yang masih berkilat sikit ada 1 set tu takde sapa nak ambik ko tolak kat aku, aku tolak kat ko last2 aku je lah yang ambik   aku ambik sebab nak

Letak Ubat Ulser DiBibir Batal Puasa Tak?

bulan posa ni kan,aku kurang minum air..yelah,dapat minum lepas berbuka je,mana boleh minum waktu siang hari.itupun paksa diri abiskan minum atleast 1 liter sebelum tido.sahur minum lagi.betul ke tidak cara ni aku pun tak pasti..dahlah aku ni selalu kena ulser kat bibir.tu hari yang naik 3 biji dalam mulut tu seminggu lebih jugak baru baik.siksa wooo.. ni pun ada tanda2 nak kena lagi.dia punya penyebab senang je..tengah2 sedap makan,tetiba tergigit bibir..permulaan kat situ la.esoknya dah tumbuh.huhu.bukan aku tak hati-hati tapi kalau nak kena tu tetap jugak kena. so ni aku google masa kena ulser kat bibir tu.lupa nak publish.nak delete sayang la pulak.boleh jadi rujukan masa akan datang. entahlah..aku tak makan @ minum masa tu cuma letak ubat tu je..kalau batal jugak aku ganti la nanti.what 2 do. sumber dari sini Soalan: Batal atau tidak puasa - sapu ubat pada bibir kerana ulcer Assalamualaikum Saya sakit ulcer di tepi bibir dan saya telah letak ubat ditepi bibir saya. Adakah terbatal

Didik Anak Mengikut Umur

artikel ni dapat dari FB apdet lelaju sebab ada orang dah tanya nape x apdet blog, huhu aku sebenarnya kering idea sekarang ni aku punya baru tahap pertama dan tahap ke2 (^_^')