Monday, July 29, 2013

Kad Raya Pertama dan Kiriman Dari Bonda

en3 ke 3 untuk Ramadhan ke 20

jam 12 tgh hari tadi, adik2 aku selamat sampai dari kampung
sakan korang cuti pra-raya kan?

gambar terpaksa di 'blur' kan atas faktor keselamatan
tak nak ngaku tuh henpon sadin cap ayam, hihi
dan ada kiriman dari anak dara omie
kad raya pertama tahun ini datangnya dari 
KAKAK yang jauh nun di pantai timur
kad raya handmade, pos pakai ketebang, hihi


siap tanya 'umie balik raya tak?'
padahal dah tahu yang kami balik raya
sabar le kakak ni

dan tak lupa kiriman dari Bonda
'nise' 
boleh la buat buoh kekoh cha dan tupat sutun
kalau rajin la, hahaha
kalau tak rajin, kita campak2 je dalam sambal ikan bilis
takpun campak2 je dalam masak singgang 
abis citer 


masak apa berbuka nanti?
aku masih lagi terfikir
tekak rasa nak makan nasi tomato
beli la kat sebelah, nak masak tu lambat sikitlah
takat mulut aku dengan si abam je pun

12 comments:

  1. Takat nak makan dua orang je pun... rugi api dan gas je.... lebih senang beli ye Irfa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. SIS SWEETIE..
      betul tu, penat basuh periuk je yang lebih
      kos beli bahan lg banyak dr beli yg dh siap ;)

      Delete
  2. sama lah kita irfa...k.bi pun suka buh nise dlm ike singge dan sambal ikan bilis...hehe...meme stok nise kena ada sokmo kat rumah sbb rajin guna.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KAK BIE..
      lain rasanya sambal bilis buh nise
      warna merahnya mmg menyelerakan :)
      dh lama xde stok nise kat umah,kebetulan adik2 balik suh belikan

      Delete
  3. ore kelate ko irfa ni? kalu ye maka samalah kita
    yatie, sawanila.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. YATIE..
      ye, samalah kita
      jom konvoi balik kampung raya nanti

      Delete
  4. walaupun tengah pening2 lalat tapi ciksepet maintain amik gambar cekak pinggang...lalala

    ReplyDelete
    Replies
    1. CV..
      tu la pasal, 2x klik menten aksi yg sama ;)

      Delete
  5. tak pernah merasa lagi ketupat sotong ni..teringin nak cuba...huhu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. WAHIDA..
      senang je cara nak buatnya
      tp cam biasala, kalau dah senang sgt itu yg paling malas nak buat
      makan laju je ;)

      Delete

komen jangan tak komen
lagi panjang komen..lagiiiiiiiiiiiiiiii saya suka
tq ;)