Skip to main content

Sabtu dan Ahad,Hari Gantung Periuk Kuali

~Salam~

Datang keje tadi jalan clear,pegi kafe pun takde adegan beratur panjang masa nak ambik makanan...hati rasa sikit pelik.Masuk opis pun banyak meja kosong,bos besar pun takde,pelik.Tapi bila kakak depan meja ni bersuara 'ramai orang cuti hari ni..kan best kalau kita cuti jugak,esok public holiday..sambung terus' sepantas kilat jeling kalendar atas meja.oooooooo patutlah,esok cuti umum-hari jadi Sultan Selangor rupanya.

Okey..meh kita bercerita kisah gantung periuk  dan kuali (Sabtu/Ahad) yang lepas.

Lepas Magrib hari jumaat tu kami dah pecut balik Cheras,adik ipar buat kenduri sikit sempena anak dara no2nya dapat result bagus dalam upsr yang lepas.Makan2 keluarga je..kami sampai masa orang dah start makan.elok lah tu,capai pinggan terus makan je sambil borak dengan sedara mara yang dah lama tak jumpa.Malam tu kami balik tido umah mil.

Sabtu..Majlis Pertama kat sini,Sangkot The Garden Wedding Place

Sangkot The Garden Wedding Place
sesuai untuk majlis seperti  bersanding,hari jadi dan juga hari keluarga


pelamin dalam taman
Sebenarnya,aku tak terlintas pun nak datang sini.Kebetulan masa kat umah mil tu..mil pun ajak kami ikut pegi kenduri kahwin anak kawan baiknya masa zaman duk berek polis kat Perak dulu,jam 12.00 tgh hari kami pun gerak dari rumah mil ke Dusun Tua.Nama tempat tu Sangkot (pelik kenapa namanya begini dan aku senyum bila ingat balik sebab mil asik tersalah sebut nama tempat tu.kejap Songkok kejap Songket.hehe).

Elok kami selesai makan(menu ala kampung.sedap jugak)..pengantin pun sampai..sempatlah tengok pengantin bersanding,cuaca tak panas sangat..okeylah

pengantin hari ini

sama cantik sama padan
pengantin perempuannya adalah anak kawan baik Mil


mil dan BFF,makcikNab
tu bukan nasyid ye..tengah baca doa ;)


atok bersama cucu2nya
kakak takde,dia ikut sil ke Baling.Kedah
nak jadi cerita,masa duk tengok pengantin tu aku terperasan satu pasangan biker tengah makan dalam khemah sama ngan kami.dalam hati aku tercakap 'pengantin ni mesti biker jugak,ntah2 diorang ni kawan kepada kak Z..(kak Z dan abang R adalah kenalan aku/en abe yang memang peminat motosikal berkuasa tinggi) tapi tak mungkinlah kot..sebab jauh sangat dari rumah diorang'elok aku abis cakap,si bikers pompuan tu berpaling..terkejut aku sebab itu adalah kak Z.alahai keciknya dunia.terus tegur dia dan dia pun terkejut sebab tak sangka jumpa kami kat sini.rupanya pengantin pompuan tu adalah kawan bikers diorang jugak.

pasangan bikers kakZ dan abangR
selesai makan dan salam ngan tuan rumah,kami pun mintak diri sebab ada satu lagi majlis kena pegi.Yang ni wajib pergi sebab majlis keluarga.

Majlis Ke 2,ini majlis meminang untuk sepupu en abe(sepupunya lelaki).rumah bakal tunangnya itu sebelah ngan Sunway Pyramid.pusing2 jugak cari rumahnya.Janjinya nak gerak lepas zohor dari rumah pakcik en abe.so kami yang dah lewat sebab ada kenduri lain  bagitau rombongan,yang kami akan terus ke rumah bakal tunang tu je..tak payah patah balik.Sekali..kami yang sampai awal diorang tak jugak sampai2..Lama jugak kami kena menunggu sebab nak cukupkan ahli rombongan.Yelah,kalau dah namanya rombongan meminang kenalah masuk rumah sama-sama.hehe

Lepas sesi berbalas pantun, dan sarung cincin,kami dijamu makan.Aku masih kenyang tapi jamahlah sikit..emm tak menyesal sebab menunya ada macam-macam.spageti seafood,roti jala.bihun,pulut durian,dan bermacam pencuci mulut.dah macam makan kat hotel pun ada.

fil dalam sesi berbalas pantun

senyuman bakal disarung cincin 
Ingatkan itu je,baru nak mintak diri disuruh tunggu sebab 2 bakul besar durian sedia menunggu depan pagar.alamak..mana nak sumbat ni?aku jamah seulas..dah takde ruang nak masuk

tu dia..sapa yang ada ruang lagi dalam perutnya,boleh isi dengan durian
aku dah mengaku kalah,layan seulas je
pukul 5.00 petang jugak barulah kami undur diri..itupun anak-anak dah ajak balik..tapi keta stuck tak boleh keluar dihalang oleh kereta lain..ejas punya ejas,dapat jugak keluar.Terus balik umah Sil sebab tujuan utama aku balik Cheras ialah nak tengok baby.

jap lagi aku tunjuk gambar 'ahli baru'.

Comments

:: CIKVIVA :: said…
ooo... kak zcn ke...emm..best tu naik moto..
Lady Windsor said…
banyak banyak nama, sangkot juga dipilihnya yer..hihi..karang ada yang dua kali sangkot...
Skull Writers said…
sepadan betul kedua mempelai :D


-Nico Robin-
kujie said…
wah..... rezekinya mewah

Popular posts from this blog

Letak Ubat Ulser DiBibir Batal Puasa Tak?

bulan posa ni kan,aku kurang minum air..yelah,dapat minum lepas berbuka je,mana boleh minum waktu siang hari.itupun paksa diri abiskan minum atleast 1 liter sebelum tido.sahur minum lagi.betul ke tidak cara ni aku pun tak pasti..dahlah aku ni selalu kena ulser kat bibir.tu hari yang naik 3 biji dalam mulut tu seminggu lebih jugak baru baik.siksa wooo.. ni pun ada tanda2 nak kena lagi.dia punya penyebab senang je..tengah2 sedap makan,tetiba tergigit bibir..permulaan kat situ la.esoknya dah tumbuh.huhu.bukan aku tak hati-hati tapi kalau nak kena tu tetap jugak kena. so ni aku google masa kena ulser kat bibir tu.lupa nak publish.nak delete sayang la pulak.boleh jadi rujukan masa akan datang. entahlah..aku tak makan @ minum masa tu cuma letak ubat tu je..kalau batal jugak aku ganti la nanti.what 2 do. sumber dari sini Soalan: Batal atau tidak puasa - sapu ubat pada bibir kerana ulcer Assalamualaikum Saya sakit ulcer di tepi bibir dan saya telah letak ubat ditepi bibir saya. Adakah terbatal

Cara Mudah Kilatkan Perhiasan Perak (Silver) Yang Kusam

eh! tajuk macam skema sangat kan? SALAM JUMAAT untuk semua okey, ni pun citer minggu lepas korang nampak tak? betapa malasnya aku nak apdet blog sejak lepas raya banyak citer nak kongsi, tapi malas nak mengarang, huhu minggu pertama masuk keje lepas raya tu ada jualan murah macam2 barang ada sapa kenal aku mesti tahu yang aku takkan beli benda mahal lagi murah, lagi bagus tak cantik pun jadi cantik disebabkan harganya murah hahaha semua pakat berebut beli antara barang yang menarik hati aku ialah silver bracelet ni tapi barang lama, dah kusam dan tak berkilat kengkawan yang beli kata 'ko beli je, murah sangat nih. nanti beli cecair pencuci silver, kilatlah ni' so aku beli lah 5 set nape tamak sangat ni? sebenarnya aku ada agenda tersembunyi tungguuuuu yang ni antara yang masih berkilat sikit ada 1 set tu takde sapa nak ambik ko tolak kat aku, aku tolak kat ko last2 aku je lah yang ambik   aku ambik sebab nak

Didik Anak Mengikut Umur

artikel ni dapat dari FB apdet lelaju sebab ada orang dah tanya nape x apdet blog, huhu aku sebenarnya kering idea sekarang ni aku punya baru tahap pertama dan tahap ke2 (^_^')