Skip to main content

Rasa Nak Boikot Kurier Skynet

* Ya Allah, berikan aku extra kesabaran, kebengangan dari semalam membawak sampai ke pagi ni*

Last week aku order banyak stok Genie Bra, supplier hantar guna servis Skynet (katanya PosLaju mahal, nanti kesian lah kat awak kena bayar pos mahal sebab barang tu banyak).

So aku check tracking number, 12April barang dah sampai kat cawangan Skynet area perumahan aku. *aku masih baik hati sebab tak sebut nama cawangan tu kali ini, tapi kalau korang baca kat link yg aku penah tulis pasal Skynet, korang akan tahu cawangan mana*

12 April adalah hari Sabtu, okey aku bersabar sebab hari tu cuti, mungkin dia akan hantar Isnin. Semalam aku kol cawangan, bagi tracking number. Yang jawab kol pompuan, katanya 'taman tu tak masuk hari2, mungkin esok baru masuk situ*. Perkataan 'Mungkin' bukanlah ayat yang patut diguna dalam situasi mencemaskan macam ni. Mungkin bermaksud samada 'masuk @ tak masuk tu tak dapat dipastikan, tengok keadaan' boleh gitu?

Tak masuk hari2, padahal dari cawangan tu ke rumah aku ambik masa 30 minit je kot. Nak kata taman tu jauh pendalaman memang tak la. Jenuh aku bagitau customer sebab kelewatan, dahlah aku ni tak pandai mereka-reka cerita. Sib baik customer semua baik, TQ to my customer.

Orang boleh kata 'eleh komplen je pandai, kalau nak cepat nape tak gi ambik sendiri je kat cawangan tu' ye, aku boleh gi ambik kalau nak cepat. Tapi kenapa aku sebagai customer yang membayar perkhidmatan tu pulak nak kena buang $$, buang minyak keta dan buang masa sedangkan diorang patut hantar ke rumah?

Semalam kata tak masuk taman tu, so aku harap hari ni dia hantar. Untuk puaskan hati, pagi ni aku call cawangan sekali lagi. Tapi yang jawab kali ni lelaki. Aku tanya 'hari ni masuk tak taman Astakona? (nama taman rekaan semata), sebab akak dari semalam tunggu barang tu, pompuan yang jawab call semalam bagitau Skynet tak masuk hari-hari kat taman tu, boleh akak tahu hari apa sepatutnya Skynet masuk? jadi senang akak nak bajet bila barang sampai'

Tahu apa yang dia jawab? 'takdelah kak, hari2 masuk patutnya' sib baik dia jawab dengan nada sopan.

Kalau korang jadi aku, apa korang rasa?
sorang kata A sorang kata Z, mana satu yang aku nak dengar nih?

Dear Skynet

Tolonglah jangan buat customer macam ni, kalaupun kami bayar murah berbanding ngan PosLaju, jangan buat kami macam orang mintak sedekah. Baiki servis Skynet kepada lebih baik, Insha Allah korang makin maju.

Ni kali ke2 aku tulis pasal servis Skynet Yang Teruk

# jam 12 tgh hari tadi, call akak pengasuh, barang dah sampai ( selepas diperam selama 4 hari dari Sabtu lepas, grrrrrrrrrrrrr


Comments

Unknown said…
mmg x suke servis yg lembab.. x kisah la murah ke apa.. but kita bayar kan..
Unknown said…
melampau gila kan courier service kat malaysia ni..
Acik Erna said…
Baru 4 hari dik..barang akak guna pos laju pun 7 hari gak baru sampai
Unknown said…
guna poslaju jelah..laju je sampai..bwk bersabar ye

Salam kenal :)
Citylink pun sy selalu guna tapi sekarang asyik buat hal mcm ni jgk..poslaju jugak efficient tapi mahal skit..
t.a.t.a said…
Kalau macam tu baik la depa call akak dan suruh pick up sendiri di centre sana. Tak la dok menunggu je.
aizamia3 said…
Alhamdulillah selamat juga barang tu akhirnya walaupun pada awalnya mempunyai masalah.
paridah said…
cari yg xbermasalah irfa...bisnis mesti up to date selalu.
Dr K said…
saya & isteri lama dah boikot Skynet...mmg bermasalah..
Poslaju, walaupun kadangkala mahal sikit, tapi perkhidmatannya so far, tak mengecewakan
MOKCIK AZWA said…
Sebab tu agaknya servis dia murah sikit...hmnnn

Unknown said…
xpernah lg try skynet...tpi selalu dgr org complain pasal servis diorang
makchaq said…
Anak2 makchaq pun ada komplen pasai ni.. la ni depa guna pos laju pulak.. tapi masalah pos laju pulak, kadang2 tak ketuk terus tinggal note ja.. kita kena pi ambik sendiri.. tapi tu tak kisah la..
Cho Zila said…
kita bakojer.. kita bakojer.. ha.. ha...
blackmoto said…
lembab... barang den tak sampai lagi walaupun haei rabu pagi dah sampai somban.. somban dgn jompul jauh sangat ko?
Yang den hangin bukan apo, janji jumaat sampai pasal khamis cuti tak polah. den call jumaat katonyo budak tu yg nak ngantar tu cuti. abih den tanyo, gantinyo takdo ko? tau apo dijawabnyo? Tak masuk ke jompul budak ganti tu...
Mcm ni pun ado....

Popular posts from this blog

Letak Ubat Ulser DiBibir Batal Puasa Tak?

bulan posa ni kan,aku kurang minum air..yelah,dapat minum lepas berbuka je,mana boleh minum waktu siang hari.itupun paksa diri abiskan minum atleast 1 liter sebelum tido.sahur minum lagi.betul ke tidak cara ni aku pun tak pasti..dahlah aku ni selalu kena ulser kat bibir.tu hari yang naik 3 biji dalam mulut tu seminggu lebih jugak baru baik.siksa wooo.. ni pun ada tanda2 nak kena lagi.dia punya penyebab senang je..tengah2 sedap makan,tetiba tergigit bibir..permulaan kat situ la.esoknya dah tumbuh.huhu.bukan aku tak hati-hati tapi kalau nak kena tu tetap jugak kena. so ni aku google masa kena ulser kat bibir tu.lupa nak publish.nak delete sayang la pulak.boleh jadi rujukan masa akan datang. entahlah..aku tak makan @ minum masa tu cuma letak ubat tu je..kalau batal jugak aku ganti la nanti.what 2 do. sumber dari sini Soalan: Batal atau tidak puasa - sapu ubat pada bibir kerana ulcer Assalamualaikum Saya sakit ulcer di tepi bibir dan saya telah letak ubat ditepi bibir saya. Adakah terbatal

Cara Mudah Kilatkan Perhiasan Perak (Silver) Yang Kusam

eh! tajuk macam skema sangat kan? SALAM JUMAAT untuk semua okey, ni pun citer minggu lepas korang nampak tak? betapa malasnya aku nak apdet blog sejak lepas raya banyak citer nak kongsi, tapi malas nak mengarang, huhu minggu pertama masuk keje lepas raya tu ada jualan murah macam2 barang ada sapa kenal aku mesti tahu yang aku takkan beli benda mahal lagi murah, lagi bagus tak cantik pun jadi cantik disebabkan harganya murah hahaha semua pakat berebut beli antara barang yang menarik hati aku ialah silver bracelet ni tapi barang lama, dah kusam dan tak berkilat kengkawan yang beli kata 'ko beli je, murah sangat nih. nanti beli cecair pencuci silver, kilatlah ni' so aku beli lah 5 set nape tamak sangat ni? sebenarnya aku ada agenda tersembunyi tungguuuuu yang ni antara yang masih berkilat sikit ada 1 set tu takde sapa nak ambik ko tolak kat aku, aku tolak kat ko last2 aku je lah yang ambik   aku ambik sebab nak

Didik Anak Mengikut Umur

artikel ni dapat dari FB apdet lelaju sebab ada orang dah tanya nape x apdet blog, huhu aku sebenarnya kering idea sekarang ni aku punya baru tahap pertama dan tahap ke2 (^_^')