Skip to main content

5 Bintang Untuk Pos Laju LRT Bandar Tasek Selatan

Entri ke2 di Hari Jumaat, ada yang nak baca lagi ke?

Lunch tadi ke KLIA 2, jumpa blogger yang nak COD barang. 'tak payah pos, nanti kita dating, minum2 sembang2' oh! i loike, TQ kakak comel, pie tu sedap sangat tau.
#like1000xsebabtakyahjumpabudakpejabatpostu. grrrrrrrrrr

Eh, nak mintak maaf sebab korang terpaksa baca luahan perasaan aku pasal kurier sehari dua lepas. Tapi nak ngadu kat sapa lagi kalau tak ngadu ngan korang kan? feeling ramai pembaca katanya, huhu.

Tak syok je rasa bila baca balik SINI, nanti orang silap paham PosLaju ni sangat teruk. Tapi sebenarnya bukan 100% salah Pos Laju pun. Yang buat pasal ialah staf, dan staf tu bukan Pos Laju punya staf rasanya. Emm, ada beza ke Pos Malaysia dan Pos Laju? Tapi PosLaju ada dalam Pos Malaysia, sepupu ke dua pupu diorang ni?

Jom sejukkan hati baca kisah manis aku dan PosLaju:
#setakat ni kalau suh bagi undian, aku tetap bagi 5 bintang kat pos Laju (berbanding ngan Skynet).


ini Stesen LRT Bandar Tasik Selatan (pinjam dari gugel)
tepi eskalator tu ada kaunter Pos Laju, kecik je
sekali lalu memang tak perasan pun kewujudannya 
Kalau kebetulan balik umah MIL, dan ada barang nak pos, aku memang akan pilih Pos Laju Lrt Bandar Tasik Selatan ni. Stafnya tak kira tua muda, sangat mesra dan ramah. Walaupun aku penah buat lawak sengal 'mahal jugak ye, mintak diskaun boleh?' amboi, nak diskaun aje ko ye? wpun dia tak bagi diskaun pun, tapi dia masih mampu tersenyum. Tak buat muka pun bebel dalam hati, bukan aku nampak pun, haha.

Penah tak korang alami situasi macam ni? korang beli sebab servisnya bagus, bukan sebab produknya?. Kalau servis bagus, mahal sikit pun orang pejam mata. Murah pun tak guna, kalau menyakitkan hati. Tak pasal2 dapat darah tinggi sebab kena ngadap muka yang menyakitkan hati hari2.

Macam kita ke kedai tomyam tepi simpang tu. Baru tarik kerusi nak duduk, tomyam dalam mangkuk siap berasap lagi dah sampai kat meja wpun belum lagi order makan, nampak sangat melampau tu, haha. Sekali salah hantar order daaa. aptb. Walau masakan tak sedap mana, rasa macam sedap je sebab hati senang dengan layanan yang tahap 5 bintang, ala hotel gitu.

Ini tidak, dah kebas bontot baru nak ambik order. Kita order sirap bandung, sirap limau dia bawak. Order siakap 3 rasa, nampak staf dapo baru start engin moto nak gi kedai beli siakap. Macm tu, pukul berapa nak makan? dari sedap langsung rasa tak sedap.

Eh! panjang lak membebel, dari citer PosLaju ke Stesen Lrt, pastu meleret pada siakap 3 rasa. Apa kes?

Okey, sekian

Selamat berhujung minggu bersama keluarga, bestnya duk umah....


Comments

Rumah Kuning said…
Sikit lagi bila ada brg hilang, bertambah lg pengalaman manis bersama courier service. Kita dah merasa. Hehehe
paridah said…
selamat berhujung minggu...habislah bintang dilangit ko kait beri pada pos laju yer irfa...heh..heh..
rgm poslaju mmg mcm2 skg ni
Irfa said…
KAK ZA RUMAH KUNING..
puji lah setakat ni xdok mslh
kalu wat hal gak... baru kito komplen
harap2 takdelah mslh hilang barang ni..sian lah saya,huhu
Irfa said…
KAK PARIDAH..
hahaha, bulan bintang saya bagi tu kak
harap diorang wat baik dgn saya
Irfa said…
HAI NUYUI...
ikut nasib lah kan
ada yg puashati ngn kurier lain
sbnrnya kurier tu x salah, staf yg selalu wat hal
Unknown said…
Akak penah terkena dgn pos laju Nilai..adoii ai seminggu brg tk.sampai2 walaupun brg dah ada kt nilai..rupanya staff yg hntr brg area bbst tu demam..boleh pulak gitu..kalau masuk spital sebulan jwbnya tk berulatlah vitamin akak tu huhu
Irfa said…
KAK HAMIDAH..
oh ada ke?
sy pun kawasan Nilai tp mgkin sbb taman lain setakat ni xde mslh ;)
kalau pos bawang, dah tumbuh jd pokok bawang kot, hihi

Popular posts from this blog

Letak Ubat Ulser DiBibir Batal Puasa Tak?

bulan posa ni kan,aku kurang minum air..yelah,dapat minum lepas berbuka je,mana boleh minum waktu siang hari.itupun paksa diri abiskan minum atleast 1 liter sebelum tido.sahur minum lagi.betul ke tidak cara ni aku pun tak pasti..dahlah aku ni selalu kena ulser kat bibir.tu hari yang naik 3 biji dalam mulut tu seminggu lebih jugak baru baik.siksa wooo.. ni pun ada tanda2 nak kena lagi.dia punya penyebab senang je..tengah2 sedap makan,tetiba tergigit bibir..permulaan kat situ la.esoknya dah tumbuh.huhu.bukan aku tak hati-hati tapi kalau nak kena tu tetap jugak kena. so ni aku google masa kena ulser kat bibir tu.lupa nak publish.nak delete sayang la pulak.boleh jadi rujukan masa akan datang. entahlah..aku tak makan @ minum masa tu cuma letak ubat tu je..kalau batal jugak aku ganti la nanti.what 2 do. sumber dari sini Soalan: Batal atau tidak puasa - sapu ubat pada bibir kerana ulcer Assalamualaikum Saya sakit ulcer di tepi bibir dan saya telah letak ubat ditepi bibir saya. Adakah terbatal

Cara Mudah Kilatkan Perhiasan Perak (Silver) Yang Kusam

eh! tajuk macam skema sangat kan? SALAM JUMAAT untuk semua okey, ni pun citer minggu lepas korang nampak tak? betapa malasnya aku nak apdet blog sejak lepas raya banyak citer nak kongsi, tapi malas nak mengarang, huhu minggu pertama masuk keje lepas raya tu ada jualan murah macam2 barang ada sapa kenal aku mesti tahu yang aku takkan beli benda mahal lagi murah, lagi bagus tak cantik pun jadi cantik disebabkan harganya murah hahaha semua pakat berebut beli antara barang yang menarik hati aku ialah silver bracelet ni tapi barang lama, dah kusam dan tak berkilat kengkawan yang beli kata 'ko beli je, murah sangat nih. nanti beli cecair pencuci silver, kilatlah ni' so aku beli lah 5 set nape tamak sangat ni? sebenarnya aku ada agenda tersembunyi tungguuuuu yang ni antara yang masih berkilat sikit ada 1 set tu takde sapa nak ambik ko tolak kat aku, aku tolak kat ko last2 aku je lah yang ambik   aku ambik sebab nak

Didik Anak Mengikut Umur

artikel ni dapat dari FB apdet lelaju sebab ada orang dah tanya nape x apdet blog, huhu aku sebenarnya kering idea sekarang ni aku punya baru tahap pertama dan tahap ke2 (^_^')