macam mana rasa
kalau kita ke satu tempat
yang kita baru pertama kali datang?
@
jarang-jarang datang?
mesti kita teragak-agak nak buat sesuatu
sangat bersyukur kalau nampak
'KAUNTER PERTANYAAN'
tapi apa rasanya bila bertanya dengan cik adik manis di kaunter tersebut
dan jawapannya adalah
'saya tak tahu'
bukan ke sepatutnya yang duduk di kaunter tersebut
tahu semua info?
bukan ke dihantar kursus @ ada manual
sebelum di suruh duduk di kaunter itu?
itulah yang aku nampak senario pagi tadi
seorang pelancong mengheret beg besar
berdiri dengan muka ada (?) besar di kepalanya
tapi dengan kuat suara cik adik manis itu menjawab
'saya tak tahu'
kalau tak tahu pun
dah duk situ kena usaha cari info
kalau awak staff baru,tanya senior
tak tahu jugak?
okey..tapi jangan menjawab 'tak tahu'
dengan suara macam speaker rosak
bukan aku sorang je terperanjat dengan suara dia
dah duk situ kena usaha cari info
kalau awak staff baru,tanya senior
tak tahu jugak?
okey..tapi jangan menjawab 'tak tahu'
dengan suara macam speaker rosak
bukan aku sorang je terperanjat dengan suara dia
orang lain lalu lalang pun sama
oh!mungkin lelaki itu mintak no phone cik adik tu kot
sebab tu dijawab 'tak tahu'
err..ada ke yang tak tahu no hp sendiri?
hihi
err..ada ke yang tak tahu no hp sendiri?
hihi
'cik..saya nak tanya sikit
kat mana kaunter pertanyaaan?
lalalala
Comments
Kalau ada org mcm tu lempar je kat luar..ahahaha...jgn kawan tak tahu..jawab lah ..sebentar yer En saya tanya bla..bla..bla..
gamaknya budak tu baru dapat tahu kena jaga kaunter kot...
tapi betul kata irfa, duk kat kaunter pertanyaan ni kena tahulah...kena amik tahu... kalau jawab tak tahu apa guna duduk kat situ... sesak nafas dapat orang mcm ni...
lepas tu siapa yang duk kat kaunter pertanyaan, tolong jangan kerek bila orang tanya apa2... nak je akak sembur budak pompuan yang jaga kaunter kat JPJ tu... muka lawa mekap semua tapi tak senyum sikit pun... kalau jantan yang tanya, senyum sampai ke telinga...
Cadangan, buat signboard,contohnyaKAUNTER PERTANYAAN UNTUK KAWASAN SEKITAR 3KM SAHAJA. (SOALAN PERIBADI TIDAK AKAN DILAYAN)
errr...
kalau cheqna kena macam tu memang merah muka org kaunter kena sound dek cheqna...hahahaha
br2 ni akk gi JPW kt shah alam,bdk kaunter ptanyaan tu muda lagi mcm br je msk kerja.bila akk tya tu x tau ni tak tau.adeih...rs mcm akk yg ptt jaga kaunter ptyaaan tu bkn dia!sbb akk yg jwb balik apa yg akk tya..boleh..he3...
lastly akk mta nk jmp pegawai dia berkenaan satu kertas kerja.hurm manalah org x kutuk pkja kt kaunter x kshlah gov/swasta.sbb tu ada yg perli.."nilah guna sgt kabel n msk kerja...lastly dh msk x reti buat kerja "....
nie kene suruh bos die buat'spotcheck' kot. Hehehe... Bkn kat kaunter prtanyaan shj tp semua front office pegawai kene ade sikap mesra pelanggan.
TQ