Skip to main content

Tabiat TakBolehBlah

wah! seronok ek orang2 belah Ampang dan Puchong sana
dengar citer hujan lebat
harap2 tempias hujan sampai ke tempat aku nanti
amin

ni nak citer pasal tabiattakbolehblah
kadang2 kita ada tabiat yang mungkin kita sendiri tak sedar
ni antara tabiat yang otomatik berlaku bila ke kedai makan
tak kisahlah ke fast food restoren @ kedai tomyam depan simpang

penah adik kesayangan aku sound
'susun je, nape tak gi dapur tolong basuh sekali?'
huhu  

susun cantik, letak satu tempat
senang nanti adik2 pelayan nak kemas meja  


srottttttttttttttttt
*effect bunyi sedutan* 
satu lagi, kalau ke hotel
sebelum check out, aku akan kemas bilik macam mula2 datang
supaya senang aku nak check
kot2 ada barang tertingal, hihi

korang ada tak tabiat cam ni?
ye, aku nampak sorang tengah senyum 
yang pakai inner magic kaler shocking pink tu
awak pun sama ke?
*bagi saya 5*


dah, jom wat keje
lalalalala




Comments

makchaq said…
Eh sama la kita.. makchaq pun sama, lepas makan mesti susun2 pinggan, siap lap2 lagi kalau tumpah.. pi hotel pun sama.. kalau nak keluar pun siap kemas katil... walaupun tau orang akan datang kemas.. nak check out pun mesti kemas... anak2 pun terikut... lepas makan susun2 pinggan semua.. sebijik jugak macam gambaq kat atas tu..
msredcheesecake said…
yg kemas hotel tu je buat...
Unknown said…
laki aku pun ada tabiat gitu.. bagus la sebenarnya.. aku je pemalas..kikiki..
Aisyah said…
irfa..eh ada sket persamaan le..akak pun suka susun pinggan mangkuk kotor..asingkan sudu, tisu..kdg2 angkat ke belakang..haha..senangkan koje pelayan..tp bilik hotel saya tak le kemaskan mcm baru tiba...cuma letak balik comforter, bantal kat tempat asal..takde le selerak bebenor..
paridah said…
ramai yg ada tabiat gitu irfa...lagipun selesa mata memandang keadaan yg kemas sikit....
Unknown said…
Tak ada salahnya kalau kita tlg meringankan beban t'jawab org lain..
Tak blh buat semua.. buat apa yg mampu pun dah kira bagus..

P/s;
Kalau kita tlg org.. insya'Allah.. Allah akan tlg permudahkan bahagian kita pulak.
tak... sebab dulu2 pnah buat pas tu kena marah.. hoho..
:: CIKVIVA :: said…
dh berjangkit dh kemas pinggan kalau makan kat kedai..kesian kat waiter tu nak kemas nanti..
sweetie said…
Saya pun cam tu gak Irfa... bila ke kedai fast food saya akan kemas dan hantarkan ke tempatnya... kan ke itu sebenarnya konsep layan diri kedai fast food. Kalau dok bermalam di hotel, homestay dan chalet pun sama... saya akan kemaskan semula macam mula2 saya masuk. Dah jadi kebiasaan.

Pernah baru2 ni saya ke Arau dan duk di homestay yang saya citerkan dlm n3 saya tu... saya borak-borak dengan tokehnya... dia cakap... ada sesetengah penginap tu... bila check-out... depa tinggalkan bilik bersepah dan lintang pukang dan berselerak... berbau dan penuh pasir di lantai... dia pun pelik apa yang depa tu buat sampai bilik jadi tunggang langgang. So.. apa maknanya tu.... "rupa paras bukan main lawa dan bergaya... tapi pengotor!" itulah yang mungkin terlintas di fikiran pemilik homestay tu... Walaupun mungkin kita tak jumpa lagi pemilik homestay tu tapi saya tak nak orang pikir saya mcm tu... tul Irfa... malu!

Kalau kat kedai fast food pula bila saya hantar bekas dan sampah2nya ketempat yang di sediakan... saya suka dengar bila pelayan2 kedai tu ucap terima kasih pada saya... walaupun pelayan2 tu cuma baya anak-anak saya je. Kita bagi sokongan dan bantu meringankan tugas mereka.
Hahaha..sama la. Tangan ni otomaik mengemas lepas setel makan..siap lap meja ngan tisu kata ko..hahaha. Tak suka tinggal bersepah :)
happyichigo♥ said…
Sama! Dira akan kemas kan before pergi bagi senang pekerja kemas2.. Kalau di ikea memang sepatut kemas daan letak di tray dan susun kat rack disediakan. Lap skit gune tisu tp ramai tak buat pun.. Dira malu2 buat, nmpk mcm poyo tp biarlah.. Tunjuk perilaku yg baik, supaya anak pun belajar..

Popular posts from this blog

Cara Mudah Kilatkan Perhiasan Perak (Silver) Yang Kusam

eh! tajuk macam skema sangat kan? SALAM JUMAAT untuk semua okey, ni pun citer minggu lepas korang nampak tak? betapa malasnya aku nak apdet blog sejak lepas raya banyak citer nak kongsi, tapi malas nak mengarang, huhu minggu pertama masuk keje lepas raya tu ada jualan murah macam2 barang ada sapa kenal aku mesti tahu yang aku takkan beli benda mahal lagi murah, lagi bagus tak cantik pun jadi cantik disebabkan harganya murah hahaha semua pakat berebut beli antara barang yang menarik hati aku ialah silver bracelet ni tapi barang lama, dah kusam dan tak berkilat kengkawan yang beli kata 'ko beli je, murah sangat nih. nanti beli cecair pencuci silver, kilatlah ni' so aku beli lah 5 set nape tamak sangat ni? sebenarnya aku ada agenda tersembunyi tungguuuuu yang ni antara yang masih berkilat sikit ada 1 set tu takde sapa nak ambik ko tolak kat aku, aku tolak kat ko last2 aku je lah yang ambik   aku ambik sebab nak

Letak Ubat Ulser DiBibir Batal Puasa Tak?

bulan posa ni kan,aku kurang minum air..yelah,dapat minum lepas berbuka je,mana boleh minum waktu siang hari.itupun paksa diri abiskan minum atleast 1 liter sebelum tido.sahur minum lagi.betul ke tidak cara ni aku pun tak pasti..dahlah aku ni selalu kena ulser kat bibir.tu hari yang naik 3 biji dalam mulut tu seminggu lebih jugak baru baik.siksa wooo.. ni pun ada tanda2 nak kena lagi.dia punya penyebab senang je..tengah2 sedap makan,tetiba tergigit bibir..permulaan kat situ la.esoknya dah tumbuh.huhu.bukan aku tak hati-hati tapi kalau nak kena tu tetap jugak kena. so ni aku google masa kena ulser kat bibir tu.lupa nak publish.nak delete sayang la pulak.boleh jadi rujukan masa akan datang. entahlah..aku tak makan @ minum masa tu cuma letak ubat tu je..kalau batal jugak aku ganti la nanti.what 2 do. sumber dari sini Soalan: Batal atau tidak puasa - sapu ubat pada bibir kerana ulcer Assalamualaikum Saya sakit ulcer di tepi bibir dan saya telah letak ubat ditepi bibir saya. Adakah terbatal

Didik Anak Mengikut Umur

artikel ni dapat dari FB apdet lelaju sebab ada orang dah tanya nape x apdet blog, huhu aku sebenarnya kering idea sekarang ni aku punya baru tahap pertama dan tahap ke2 (^_^')