Skip to main content

Pray For MH370

Assalamualaikum

rasanya bukan hanya kita di Malaysia
tapi mungkin juga satu dunia turut sama bersedih
dengan apa yang terjadi Sabtu lepas
dah masuk hari ke3 hari ini

Sabtu (8-3-2014) pada pagi hari kejadian 
Tak tahu apa ribut datang, aku bangun awal dari biasa
kebiasaan kalau hari cuti, lepas Subuh tido balik (jangan tiru ye)
tapi Sabtu tu aku bangun awal
siap mop satu rumah, kemas apa yang patut
basuh kain semua siap 
(sebab plan nak balik cheras tengah hari nanti)

Jam 9.00 semua dah setel, baring2 tunggu anak2 bangun
capai handphone macam biasa
buka fb, hampir gugur jantung bila dapat berita
MH370 penerbangan dari KUL-BJS (Beijing) hilang
lost contact dengan menara kawalan

tapi kerisauan sekejap je, terus wsap member bahagian operasi
katanya dah selamat mendarat kat satu tempat di China
rasa lega sangat
tapi baca komen sampai bawah-bawah
katanya berita palsu, cnfirm balik ngan member
dia pun cakap 'sori, masih lom jumpa, msge tadi tu salah'
argh sudah

sejak dari saat itu sampai sekarang
sedetik pun fikiran aku tak lepas dari memikirkan hal itu
apa yang mampu aku buat hanyalah berharap ini semua mimpi
bila bangun nanti, semuanya back to normal

banyak banner muncul tanda sokongan dan doa untuk MH370
# kredit untuk gambar2 dibawah, anda semua sangat kreatif




dalam banyak2 yang memberi sokongan kepada sanak saudara mangsa
ada jugak yang menunjukkan kebodohan sendiri
menjadikan tragedi itu sebagai bahan lawak di laman sosial masing2
kepada yang 'sakit akal' nya itu
semoga diberi petunjuk

wpun takde sedara mara @ kenalan dalam penerbangan itu
kesedihan melihat sedara mara mereka di kaca tv dan paper
buat hati aku menangis sama

wpun aku tak kenal semua crew2 dalam MH370 itu
tapi ada yang wajahnya pernah tengok
paling terasa kerana kami dibawah lambang yang sama

kepada semua yang baca 
sama2 kita doa terbaik untuk MH370

Comments

msredcheesecake said…
kesudahannya pasti yg terbaik dari Allah...untuk mereka dan untuk kita...
PetakBunga said…
byk sgt cerita..
mcm x percaya je mula2 dgr..
allah maha kuasa, dia yg tau.
kita doa2 yg terbaik je.
aizamia3 said…
Bersabarlah kita semua terutama pada waris2 yang terlibat.
Jari Manis said…
Lets pray for them dh pelbagai spekulasi ni
t.a.t.a said…
Sama la kak, walaupun saya tak kenal seorang pun antara mereka, saya tetap pilu bila baca kisah ni. Harap yang terbaik sahaja dari Nya.
Fazlina Ridzwan said…
Indeed...hentikan spekulasi...sama2 kita bdoa agar keselamatan para penumpang & anak kapal terpelihara...amin...In
sweetie said…
Irfa, saya menangis membaca semua doa2 dan harapan2 serta banner2 yang dibuat untuk kapten, anak kapal dan penumpang dalam MH370... Hiba hati... tidak kisahlah siapapun mereka... seperti saya merasakan mereka itu semua ahli keluarga saya juga.
Unknown said…
Teruskan berdoa.
Mungkin ada di antara kita makbul doanya.
Allahumma ameennnn..
rostina76 said…
kita sama2 doakan semoga ALLAH tunjukkan petunjuk
Bunda_nora said…
#prayforMH370... :(
Zaitun said…
Kak Zai pun sangat sedih dengan insiden itu.Sama2 kita doakan semoga usaha pencarian dipermudahkan.

Ada sedikit kerisauan anak kak Zai akan pulang tak lama lagi dengan penerbangan MAS.
Dr K said…
amin...
moga ada doakan kita, yg diangkat Allah
Aisy Nasiha said…
Irfa kerja MAS ..mesti lagi banyak membincangkan tentang hal ni kan.

Apa pun kita berdoa sahajalah selagi tak ada khabar tentang pesawat ni. Ramai yang masih berharap untuk keselamatan mereka. Semoga yang baik2 je kesudahannya..
Mulan said…
teruskan berdoa....
Kakzakie Purvit said…
Keluarga mangsa, teman kerja sebumbung adalah mereka yg paling terkesan.
Sedangkan kakak ni org biasa tak kenal semua pun bila baca message boleh mengalir airmata apa lagi yg diatas.

Bersama kita berdoa moga ada petunjuk Allah berikan...
Unknown said…
Moga semua baik-baik saja.. Doakan yang terbaik.. segalanya ketentuan Allah..
bangsawan nilai said…
dikhabarkan salah seorang crew MH370 tinggal di tmn perumahan aku. anaknya sama sekolah dengan anak aku. mlm tadi ada solat hajat di surau kami.
Irfa said…
BN..
ye, yang namanya Wan tu
malam tadi anak aku cakap, hari ni ada solat hajat kt skolah utk kapal terbang katanya
anak crew tu sekelas ngan anak kawan aku
Irfa said…
KAK ZAKIE..
kami kat sini, nampak je crew beruniform yang baru balik/nak fly
mata cam berpasir, sebak sgt
mesti diorang lg sebak sbb pernah bertugas sama2
Irfa said…
AISY..
ye,mmg banyak benda kita dengar
tak semua boleh share
cukuplah kita sama2 doa yg terbaik utk mereka
Irfa said…
PETAK BUNGA..
boleh baca
boleh dengar
tapis mana yang nak percaya @ tidak
dlm pada itu teruskan berdoa
Irfa said…
MS RED CHEESE CAKE..
ye, doa utk mereka dan kita semua
Irfa said…
AIZAMIA3..
moga ahli keluarga dan sahabat rapat mereka tabah menerima ujian ini
harapan masih ada selagi belum terima apa2 pengesahan
Irfa said…
KAK SHAM..
insha Allah
Irfa said…
BUNDA aka KN..
mari berdoa..moga makbul doa itu
Irfa said…
DZ..
insha Allah
Irfa said…
KAK ZAI..
kes ni menjadi mimpi ngeri bagi kita semua apatah lagi keluarga mereka
jgn risau kak, ajal maut di tangan Nya
x lebih dan x kurang walau sesaat
ramai jugak yg mati walau di atas tilam empuk
Irfa said…
ROSTINA..
semoga ada petunjuk utk kes ini
harap jgn ada yg ambil kesempatan
Irfa said…
KAK SWEETIE..
of kos lah mereka pernah jd ahli keluarga akak satu masa dulu
dan akak juga ada kenangan dgn mereka
Irfa said…
NORIZAN..
moga Allah mendengar doa2 kita
||aLeaSaRa|| said…
assalamualaikum irfa ^*

yelah,walaupun takde ahli keluarga yang terlibat,tapi itukan kapal terbnag kebanggaan milik negara kita,ada wargenegara kita,ada banyak nyawa di dalamnya.Sepanjang beberapa hari ni memang hati berdebar2 menanti apa hasil keputusan pencarian MH370.

Geram jugak baca pelbagai status dan komen yang mengarut2.Ramai betul pakar tak bertauliah tiba2 wujud, kan :)

P/S-->kawan Kak Lea terus sujud syukur walaupun sedih kebanyakan cabin crew tu kawan setugasnya.Kebetulan kawan Kak Lea pun ambik cuti macam kes Zarul Umbrella , tu hurm....
Tetamu Istimewa said…
Sama-sama kita berdoa mereka semuanya selamat. Ramai yang menanti kepulangan mereka semua. Betul tu, walaupun kita tak kenal mereka semua, tetapi sebagai umat Islam mereka adalah saudara kita.

Popular posts from this blog

Cara Mudah Kilatkan Perhiasan Perak (Silver) Yang Kusam

eh! tajuk macam skema sangat kan? SALAM JUMAAT untuk semua okey, ni pun citer minggu lepas korang nampak tak? betapa malasnya aku nak apdet blog sejak lepas raya banyak citer nak kongsi, tapi malas nak mengarang, huhu minggu pertama masuk keje lepas raya tu ada jualan murah macam2 barang ada sapa kenal aku mesti tahu yang aku takkan beli benda mahal lagi murah, lagi bagus tak cantik pun jadi cantik disebabkan harganya murah hahaha semua pakat berebut beli antara barang yang menarik hati aku ialah silver bracelet ni tapi barang lama, dah kusam dan tak berkilat kengkawan yang beli kata 'ko beli je, murah sangat nih. nanti beli cecair pencuci silver, kilatlah ni' so aku beli lah 5 set nape tamak sangat ni? sebenarnya aku ada agenda tersembunyi tungguuuuu yang ni antara yang masih berkilat sikit ada 1 set tu takde sapa nak ambik ko tolak kat aku, aku tolak kat ko last2 aku je lah yang ambik   aku ambik sebab nak

Letak Ubat Ulser DiBibir Batal Puasa Tak?

bulan posa ni kan,aku kurang minum air..yelah,dapat minum lepas berbuka je,mana boleh minum waktu siang hari.itupun paksa diri abiskan minum atleast 1 liter sebelum tido.sahur minum lagi.betul ke tidak cara ni aku pun tak pasti..dahlah aku ni selalu kena ulser kat bibir.tu hari yang naik 3 biji dalam mulut tu seminggu lebih jugak baru baik.siksa wooo.. ni pun ada tanda2 nak kena lagi.dia punya penyebab senang je..tengah2 sedap makan,tetiba tergigit bibir..permulaan kat situ la.esoknya dah tumbuh.huhu.bukan aku tak hati-hati tapi kalau nak kena tu tetap jugak kena. so ni aku google masa kena ulser kat bibir tu.lupa nak publish.nak delete sayang la pulak.boleh jadi rujukan masa akan datang. entahlah..aku tak makan @ minum masa tu cuma letak ubat tu je..kalau batal jugak aku ganti la nanti.what 2 do. sumber dari sini Soalan: Batal atau tidak puasa - sapu ubat pada bibir kerana ulcer Assalamualaikum Saya sakit ulcer di tepi bibir dan saya telah letak ubat ditepi bibir saya. Adakah terbatal

Didik Anak Mengikut Umur

artikel ni dapat dari FB apdet lelaju sebab ada orang dah tanya nape x apdet blog, huhu aku sebenarnya kering idea sekarang ni aku punya baru tahap pertama dan tahap ke2 (^_^')