Friday, March 29, 2013

Babai Kakak,Jumpa Lagi

~*~ Jumaat Datang Lagi ~*~

Pagi ni sedikit lambat 
sebabnya kami anak beranak ke Terminal One,Seremban
hantar mak aku dan anak dara sulung nak balik kampung
akhirnya mak pilih bas transnasional dari naik 'ketebang'
tak kisahla..asalkan mak selesa dan selamat sampai

kakak dan mok 
Alhamdulillah 
kakak dapat bersama umie,ayah dan adik2 selama 4 hari
Hari ni kakak balik kampung semula
sebab sekolah dah nak buka Ahad nanti
Lepas ni kakak dah susah nak balik sini 
kelas tambahan utk upsr dah bermula

Nampak gaya kami pula yang kena balik kampung
kalau rindu pada kakak
umie kena simpan cuti untuk balik kampung lama sikit

Sabar ye kakak
dah tak lama pun
lepas upsr hujung tahun nanti kakak balik sini
dan kita akan lengkap sebagai satu keluarga macam dulu

umie,ayah dan adik2 sayang kakak
# mood sedih..tapi ku tahankan Jebat
apa kaitan Jebat dengan ini cerita?

12 comments:

Yunus Badawi said...

Semoga emak Irfa dan kakak selamat sampai ke kampung.

Oh kakak sebaya dgn Haikal rupanya.

Rumah Kuning said...

rasa nak masuk bilik air n nangis. kan?

Ummi said...

semoga anak-anak kita berjaya dalam UPSR mereka, amin

zie jaafar said...

oo kakak sekolah kt kg ye?comelnya dia

Acik Erna said...

simpan cuti..kalau boleh masa akak pekse ummi ada sama..tapi abam pulak sekolah kan..anak2 cukup suka bila dia pekse maknya cuti..

HeNRieTTa JoSe said...

mmg sedey nak berpisah....tpi demi masa depan...xpe....perlukan sedikit pengorbanan....

paridah said...

assalam irfa pakabar...moga hepi disamping keluarga tersayang...

MystoryPic said...

Good luck Kakak utk UPSR....

Takpe la Irfa... sekejap je berjauhan, jauh di mata dekat di hati

azieazah said...

Takpa la. Nanti lepas exam, boleh la ambik anak semula. Buat masa ni, soh di gigih tumpu pada exam dulu.

Alaa ramai jer parents yang berpisah dgn anak sementara macam tu.

Orga said...

orang tua memang macam tu akak, kalau nak suruh naik kapal tobang, diorang lebih rela naik bas, hehe...chaiyo kakak, upsr ek tahun ni :)

Nick Nashram said...

masa dulu2 pun kalo balik kmpg mesti beli tiket trans atau bas mutiara :)

:: Cik Viva :: said...

bye..bye mok n kakak =)