Skip to main content

Adegan Biasa dalam Drama Korea

Aktiviti tido lewat bermula lagi..huhu.Sekarang duk melayan Drama Korea bertajuk 'Welcome Rain to My Life' (Isnin-Jumaat,jam 10.15 malam)

dari sini Korean Drama
Total 106 episod
kisah kehidupan seorang gadis keras kepala,Han Dan Bi
yang akhirnya insaf lepas ayah kesayangan ditimpa kemalangan
semasa ayahnya di dalam 'koma' terbongkar rahsia..dia adalah anak angkat
siapakah ibu dan ayahnya yang sebenar?
maka pencarian pun bermula

# malam tadi episod yang ke 92
emm letih tunggu ending

dan King Of Ambition (Isnin dan Selasa,jam 9 malam).


dari sini KoreanDrama
24 episod
kisah seorang perempuan,Joo Da Hae
dia ingin menjadi seorang wanita yang hebat
dan dalam perjalanannya menjadi First Lady
dia sanggup butakan mata pada suami dan anaknya
akhirnya anak perempuan mati depan mata
suami masuk lokap atas tuduhan membunuh
masuk lokap 4 tahun sebab dibuktikan tanam mayat tapi lepas kes membunuh
kerana tiada bukti..pembunuh sebenarnya adalah dia
sekarang suami dah bebas dan dalam episod membalas dendam
dan membuktikan pada dunia semua kesalahannya

#semalam dah episod 11
tinggal lagi 13 episod ..yes 
Okey..alang-alang dah tulis pasal ni,meh aku nak share tentang pemerhatian aku tentang drama Korea.Scene(Adegan) biasa dalam drama korea ialah:
  • suka berahsia (adoi..boleh sakit jiwa aku melayan drama ni.banyak sangat rahsia.hidup dalam rahsia ni mana ada seronoknya..tido malam pun tak lena..patutlah boleh buat sampai ratus-ratus episod)
  • bercakap ulang-ulang contohnya:kata si A 'tadi saya nampak lembu kena langgar dengan kereta' dan si B pun bertanya 'awak pasti ke yang awak nampak lembu tu dilanggar kereta?' 
  • kalau bergaduh kat meja restoren..mesti ending dengan simbah air kat muka/baju 
  • kalau nak tolak bala..simbah garam (ada drama yang makcik tu sangat geram dekat kawan baik dia yang talam dua muka..orang tu datang rumah,dia halau dengan campak garam)
  • ada anak luar nikah adalah biasa dalam drama diorang dan siap saman menyaman rebut hak penjagaan anak luar nikah tersebut
  • kalau sakit hati@marah..tepuk dada kuat-kuat (genggam tangan macam penumbuk) dan pukul dada sendiri..mesti sakit kan?
  • couple bila berdating..ada adegan dukung-dukung (pakwe dukung awek sebab awek tertido masa balik dari ..nasib baik la kalau dapat makwe 'size S'.cer kalau dapat yang 'size XXL ' mau patah pinggang dahlah kawasan perumahan diorang jenis kawasan berbukit)
  • perniagaan berunsurkan makanan adalah biasa dalam drama korea.tak kisahlah makanan segera @ pun perniagaan serbuk kopi
  • anak hilang (culik masa kecik,hilang kat taman permainan,hilang @ di sahkan mati masa bersalin)
ada lagi ke yang aku terlepas pandang?

# err ... nampak sangat ke aku ni peminat drama korea?huhu

Comments

Acik Erna said…
dik tunggu yang bermula 13 nanti mesti best kan sebab ada heroin cerita fofular tu
Irfa said…
#Kak Erna..
oh mamat yang senyum manis tu.sblum ni x penah tgk dia pun..ada tgk iklan,bila cakap ngan adik2 diorang komen 'hensem ke?' huhu.takpe..kita layan je
suterazen said…

hehehe...sengeh sorang2 baca analisa hang tu...bravo...konpem peminat tegar ni. leh geng ni...haha..
Aku suka filem Korea. Tp tak semua. certain movie yg aku layan. Pnh tgk cite The Quiz Show Scandal? Aku suggest ko lyn. Mmg best!
Unknown said…
tak pernah lagi tengok cerita korea sebab kurang berminat...
sitiezahim said…
hihi..adegan piggyback mesti ada. kaki terkehel (pdahal bukan senang kan kaki nak terkehel tp dlm citer korea, jatuh skit dah takleh jalan huhu)..paling saya suka derang suka tunjuk makanan2 yang bes...terliur hehehe
Unknown said…
Lee Min Ho , Kim Hyung Joong ekekeke..
:: CIKVIVA :: said…
Yelah..mmg peminat korea punn. Asik2 starking, strong heart ..gitulah. tngok running man ok jugak.
pB said…
kenapa kita suka tengok benda hok me'laro' kan .....


Yunus Badawi said…
Dah terjebak ni susah nak berhenti. Nasib baik saya belum kena lagi ..... hehehe
NinaAz said…
Dah lama nina xlayan citer2 mcm ni. Rindu zamn belajar dulu
Irfa said…
#Suterazen
'bagi saya lima' hehe

#fara..
sekarang gak gugel ;)

#PapaMifz..
jangan cuba tengok nanti semua keje tak jalan

#sitizahim..
betul tu.berangan jugak nak kena dukung mcm tu..kih kih kih
bab makanan diorang mmg hebat
berasap2 mcm menusuk kat hidung kita yg tgh menonton

#aQumad..
maaf akak tak kenal sgt pelakon
kenal Kim Jong Kook (running man) je.hahaha

#CikViva..
laporan cuaca dan berita korea tu kalau ada sarikata mungkin layan jugak ;)

#kakPb..
huhu..malu

#YB..
dah jumpa lampu merah nanti berenti la ;)

#NinaAz..
dulu2 layan citer sepanyol,pastu filipina,kendian sinetron Indon..sekarang Korea..maybe forever n ever kot.hadoi
Jujubabes said…
bukan semua, tapi majoriti cite die cam tu lah ...tapi layan jugak kalo tengok cite korea ni :)
emarieys said…
tak sempat nak layan drama
Luna said…
hahahaha bab tepuk dada kuat2 tu mmg kelakar.

mmg observant ko nih!
Irfa said…
#Shazrina..
ye bukan semua tapi banyak drama ada scene tu ;).sbb tu terfikir nak buat en3 ni..

#Ema..
bz ye?hihi

#Luna..
kan?takde keje agaknya org tu.hahaha

Popular posts from this blog

Cara Mudah Kilatkan Perhiasan Perak (Silver) Yang Kusam

eh! tajuk macam skema sangat kan? SALAM JUMAAT untuk semua okey, ni pun citer minggu lepas korang nampak tak? betapa malasnya aku nak apdet blog sejak lepas raya banyak citer nak kongsi, tapi malas nak mengarang, huhu minggu pertama masuk keje lepas raya tu ada jualan murah macam2 barang ada sapa kenal aku mesti tahu yang aku takkan beli benda mahal lagi murah, lagi bagus tak cantik pun jadi cantik disebabkan harganya murah hahaha semua pakat berebut beli antara barang yang menarik hati aku ialah silver bracelet ni tapi barang lama, dah kusam dan tak berkilat kengkawan yang beli kata 'ko beli je, murah sangat nih. nanti beli cecair pencuci silver, kilatlah ni' so aku beli lah 5 set nape tamak sangat ni? sebenarnya aku ada agenda tersembunyi tungguuuuu yang ni antara yang masih berkilat sikit ada 1 set tu takde sapa nak ambik ko tolak kat aku, aku tolak kat ko last2 aku je lah yang ambik   aku ambik sebab nak

Letak Ubat Ulser DiBibir Batal Puasa Tak?

bulan posa ni kan,aku kurang minum air..yelah,dapat minum lepas berbuka je,mana boleh minum waktu siang hari.itupun paksa diri abiskan minum atleast 1 liter sebelum tido.sahur minum lagi.betul ke tidak cara ni aku pun tak pasti..dahlah aku ni selalu kena ulser kat bibir.tu hari yang naik 3 biji dalam mulut tu seminggu lebih jugak baru baik.siksa wooo.. ni pun ada tanda2 nak kena lagi.dia punya penyebab senang je..tengah2 sedap makan,tetiba tergigit bibir..permulaan kat situ la.esoknya dah tumbuh.huhu.bukan aku tak hati-hati tapi kalau nak kena tu tetap jugak kena. so ni aku google masa kena ulser kat bibir tu.lupa nak publish.nak delete sayang la pulak.boleh jadi rujukan masa akan datang. entahlah..aku tak makan @ minum masa tu cuma letak ubat tu je..kalau batal jugak aku ganti la nanti.what 2 do. sumber dari sini Soalan: Batal atau tidak puasa - sapu ubat pada bibir kerana ulcer Assalamualaikum Saya sakit ulcer di tepi bibir dan saya telah letak ubat ditepi bibir saya. Adakah terbatal

Didik Anak Mengikut Umur

artikel ni dapat dari FB apdet lelaju sebab ada orang dah tanya nape x apdet blog, huhu aku sebenarnya kering idea sekarang ni aku punya baru tahap pertama dan tahap ke2 (^_^')