Skip to main content

Hobi Adik Ajaa dan Kakakku Pulang Dari Kampung

Hai kawan-kawan umie semua.Apa khabar?

Hari ni umie sibuk..so saya rampas kuasa untuk menghapdet blog kesayangan umie.Okey,memula saya nak bercerita tentang hobi saya dimasa lapang.Selain tengok katun Oggy & the cockroaches, Spongebob Squarepant ,Upin Ipin ,Geng Bas Sekolah dan pasang dvd Barbie ulang-ulang kali saya juga suka sepahkan menan,main masak-masak..nanti saya akan pinjam pinggan mangkuk dan cawan plastik umie saya..pastu dah puas main,saya akan paksa abam kesayangan saya untuk kemas.hehe

syok woo layan oggy & the cockroaches ni
dia sangat kelakar

main masak-masak atas tangga
nanti bosan main..suh abam kemas

Sesambil itu saya juga suka salin baju,sekali masuk bilik air..tukar baju dan seluar sebab saya jijik nak pakai semula baju yang dah pakai # seperti ayat feveret abam saya itu 'euw.ia sangat menjijikkan' 


bersama baju pasukan feveret ayah
# jom terbang


ini namanya tarian inang

Bukan baju saya je..saya juga suka pakai baju ayah saya yang belum berlipat itu.Umi saya selalu tensen dengan saya dan saya akan berkata 'Umie marah?Jangan marah..nanti ujan (hujan)'

Ops satu lagi..Saya sangat gembira ni.Sebab cuti sekolah kan dah bermula dan saya tak sabar tunggu kakak kesayangan saya balik rumah kami.Insya Allah hari Ahad ni kakak balik.Lepas ni umie pun tak perlu lagi dengar soklan cepu gangsa saya 'Umie,mana kakak?Ajaa nak gi Jasko nak tengok wayang dengan kakak' hehe

Sekian dari saya..Aja Cikenit Cikebum (^_^)

Comments

Ratu Hatiku said…
Sebijik mcm anak saya..sekali kencing sekali tukar baju seluar... mengalahkan model....uhuhuhu
Hahahahaha...suke pakai baju yg tak lipat lagi? Amboi....mmg stresslah uminya. Hahahaha...comelnya awak ni. Dgn rmbt kinting die tu. Aduii! Rs mcm nak cubit je pipi die!
:: CIKVIVA :: said…
makan pizza tu jgn lupe makcek tau..huhu
suterazen said…
comeynya Aja...
suka tgok rambut tenteng dia tu..
Jari Manis said…
Ohh..pandai yer..Umie sibuk si kecik ni ambik alih..heheh..kwn Umie baik2 ajo..Dah beso nanti Ajaa nak jadi model heehe..jadi cikgu lah best :-)
bangsawan nilai said…

anak2:yahoo cuti sekolah!

mak bapak: nak plan apa ni?
Jujubabes said…
rajinnye umie melayan budak tecik ni .... :D
Unknown said…
awatnya comel sangat budak ni...best la rambut kerinting..anak saya dua2 rambut lurus
Acik Erna said…
kakak balik ngan sape..amboi ajaa..dah main soh abam kemas..he he
Unknown said…
aunty pun suke tgk oggy. hehe
Orga said…
comel entry ni, hehe...seronok jer baca :)

irfa, boleh send mailing adress to bulatnyer@yahoo.com, ada barang nak anto :)
Nora Karim said…
Comeinya dia... rambut kerinting Mahal tu.. hihihi "umi, jgn marah ya... nanti hujan..." (knp hujan?) hihihi
Nong Andy said…
haha.. comel sungguh.

katun tu mami shinta pun suka jadi Aja cekenit cekebum boleh kawan dgn mami shinta la. jom kita tengok katun tu sesama hehe
Mak Wardah said…
Comel n bijak. Ummie sabar ye. Cik kenit tgh nak rasa semua benda.
yana M said…
aww comelnyer..geram nak cubit sikecik ni
Rumah Kuning said…
Ajaa jangan pakai.... umi punya dah. hehehe
Rashid said…
hehe ..

Pandai anak ummi .. manjang soh abam kemas. Bagus tu. bila lagikan nak kenakan abam ..
Unknown said…
Assalamualaikum :) Maaf terpaksa post kat sini sbb xde chatroom. Heee. Jomlah cuba Cure Gel, mmg best pakai & xrugi cuba. :D Saya alu alukan order dari Puan Irfa.
Nick Nashram said…
besonye pakai baju tu.
cam pakai jubah dah :)
Yunus Badawi said…
wah pandainya ajaa update blog. Bestlah kisah ajaa. Lain kali umi kena buat citer ajaa yang lebih best daripada yg ajaa buat ni ..... hehehe
Arena said…
Comel sangat. Rambut aja adalah gorgeous.
Lady Windsor said…
ahahaha ajaa sama la macam auntie ni, suka gak tengok oggy and cocoach...anak buah akak sebut cocoah sebab pelat...lipas jahat tu kan tapi nak gak tengok habit depa yg selalu nak mengenakan kawan tu..kikiki

Popular posts from this blog

Cara Mudah Kilatkan Perhiasan Perak (Silver) Yang Kusam

eh! tajuk macam skema sangat kan? SALAM JUMAAT untuk semua okey, ni pun citer minggu lepas korang nampak tak? betapa malasnya aku nak apdet blog sejak lepas raya banyak citer nak kongsi, tapi malas nak mengarang, huhu minggu pertama masuk keje lepas raya tu ada jualan murah macam2 barang ada sapa kenal aku mesti tahu yang aku takkan beli benda mahal lagi murah, lagi bagus tak cantik pun jadi cantik disebabkan harganya murah hahaha semua pakat berebut beli antara barang yang menarik hati aku ialah silver bracelet ni tapi barang lama, dah kusam dan tak berkilat kengkawan yang beli kata 'ko beli je, murah sangat nih. nanti beli cecair pencuci silver, kilatlah ni' so aku beli lah 5 set nape tamak sangat ni? sebenarnya aku ada agenda tersembunyi tungguuuuu yang ni antara yang masih berkilat sikit ada 1 set tu takde sapa nak ambik ko tolak kat aku, aku tolak kat ko last2 aku je lah yang ambik   aku ambik sebab nak

Letak Ubat Ulser DiBibir Batal Puasa Tak?

bulan posa ni kan,aku kurang minum air..yelah,dapat minum lepas berbuka je,mana boleh minum waktu siang hari.itupun paksa diri abiskan minum atleast 1 liter sebelum tido.sahur minum lagi.betul ke tidak cara ni aku pun tak pasti..dahlah aku ni selalu kena ulser kat bibir.tu hari yang naik 3 biji dalam mulut tu seminggu lebih jugak baru baik.siksa wooo.. ni pun ada tanda2 nak kena lagi.dia punya penyebab senang je..tengah2 sedap makan,tetiba tergigit bibir..permulaan kat situ la.esoknya dah tumbuh.huhu.bukan aku tak hati-hati tapi kalau nak kena tu tetap jugak kena. so ni aku google masa kena ulser kat bibir tu.lupa nak publish.nak delete sayang la pulak.boleh jadi rujukan masa akan datang. entahlah..aku tak makan @ minum masa tu cuma letak ubat tu je..kalau batal jugak aku ganti la nanti.what 2 do. sumber dari sini Soalan: Batal atau tidak puasa - sapu ubat pada bibir kerana ulcer Assalamualaikum Saya sakit ulcer di tepi bibir dan saya telah letak ubat ditepi bibir saya. Adakah terbatal

Didik Anak Mengikut Umur

artikel ni dapat dari FB apdet lelaju sebab ada orang dah tanya nape x apdet blog, huhu aku sebenarnya kering idea sekarang ni aku punya baru tahap pertama dan tahap ke2 (^_^')