Skip to main content

Curi Gambar Dari Blog Resepi.Kenapa Perlu Curi?

BLOG aku bukan blog masak-masak.tapi itu tak bermakna aku tak tahu masak dan tak pandai masak..tak percaya kalu,baru2 ni aku buat pertama kalinya masak gulai kari sardin tanpa santan.hebat kan?hahahaha.

aku tahu korang gelak.takyah la gelak lebih-lebih ye.aku memang tak pandai masak kari tapi aku pandai masak yang lain dari kari.kerana kari ngan family aku tak berapa nak ngam..aku berbaik ngan kari ni pun sejak kawen ngan cik abe.kerana mil adalah 'tukang masak' terhebat aku rasa.masak apa pun semuanya sedap ;)..ini bukan entri membodek apa lagi entri meng'kipas',lagi pun bukan mil baca blog aku pun.

aku suka jenguk blog masak.suka tengok resepi dan gambar makanan itu.buat aku meleleh hanya dengan sekeping gambar.hebat sungguh..rasa belum tentu sedap tapi gambar yang ditayang tentu boleh buat orang terliur.

yang aku heran tu..ada orang buat blog ala-ala blog resepi tapi dengan tak malu letak gambar cilok dari blog orang lain dan claim dia yang masak?sangat kesian pada tuan punya gambar yang penat mengupas bawang dan kalau resepi kek tu sampai panas muka tunggu depan oven,tengok-tengok sikit hari gambar tu duk kat blog orang lain.yang kelakar tu siap dengan pinggan mangkuk dan bunga hiasan sebijik sebijan sama..lainla kalau crop gambar sampai nampak ayam tu je..ni pinggan pun pun sebijik camner tuan punya tak hangen satu badan.

kalau tak pandai masak dan masak ala kadar cam aku gak..letak je gambar apa yg ko masak sendiri.tak yahlah ko masak sadin version biasa tapi cilok dari blog orang lain yang masak seakan sama dan claim ko punya.

tak gitu kak memon?hehe..aku adalah tiba-tiba lapar sebab tadi baru lepas cuci mata tengok blog resepi

Comments

potpetmama said…
irfa; hidup kena jujur baru umpphhnye ada..kan
Kakcik Seroja said…
Letak je gambo makanan yang dibeli dan dirakam sendiri macam kakcik buat...hehehe... :)
*SiRibenMerah said…
saya kalo masak mmg tayang pic sendiri walopon hasil x mabeles sbb mmg setahun skali pegang kuali.. vanggaaaa wooo~ ahaks..
♥cikmOt♥ said…
ishh...orang cam gitu pun ada kak???
sib baik saya tak reti masak jugak...
Acik Erna said…
dik..akak pun suka terjah blog resepi..suka tengok gambar2 yang cantik..akak tau masak..tapi tak tau lansung nak menghias macam yang gambar2 diblog masak2 tu,
fieda said…
nak buat blog sgt kan tp dok ambik harta org..mana boleh gitu..
Unknown said…
heheh.. dah selalu sgt nampak blog yg curi gambor masakan blogger yg femes ni.. kebanyakannya adalah blogger baru yg hanya buat blog utk kejor trafik & cari duit dr blog.. langsung tak de rasa hormat dgn hak/gambor org lain..

kakyong, kalo memasak pun yg simple2 jer.. hehehhe..
Unknown said…
entah2 resepi pun bukan hak sendiri..copy je..heheheh..
-Sara- said…
akak, xptt org yg curi tu..kesian tuan die kan..
al-lavendari said…
curi gambar tu biasalah .. mangga pun orang curi. hehe
gadisBunga™ said…
belog saya ada gambo makanan, tapi takde resepi eh!
Cik Sibuk said…
hmm...apa la motif dorang ni..dah tentu2 akan terkantoi..dah lagi malu. tah hape2..hoho
sokong kak chik, sapa yang kak memon ni irfa?keh keh keh, jadilah diri sendiri ye dak.
jijah montel said…
gila glemer.. tu la pasal.. huhuhu
Dinas Aldi said…
Ada jugak orang camtu, tak tau malu. Penat ja orang masak & snap gambaq, senang2 ja dia cilok mengaku harta sendiri, cis!
lupekanje said…
Accik ni pulak paling tk suka org yg rajin masak sndiri, amek gambo dan tampal kat blog...kt Fb..pastu sindir baik punya kat org yg tk rajin masak cam dia..
Unknown said…
entahlah tak taulah apa nak kata lagi psl cilok ni.

wah bestnya baca pengalaman kamu gi vietnam tu..nak ikut boleh tak? Nanti kalau nak gi bolehlah bagitau akak ek..

tapi korang gi cam kelam kabut ek..tentu tak puas kan.
Masy said…
mesti dia dah masak pehtu x jadi. nak amek gambau nak tempek kat blog pon segan so pakai la pic org len. kahkahkah

Popular posts from this blog

Letak Ubat Ulser DiBibir Batal Puasa Tak?

bulan posa ni kan,aku kurang minum air..yelah,dapat minum lepas berbuka je,mana boleh minum waktu siang hari.itupun paksa diri abiskan minum atleast 1 liter sebelum tido.sahur minum lagi.betul ke tidak cara ni aku pun tak pasti..dahlah aku ni selalu kena ulser kat bibir.tu hari yang naik 3 biji dalam mulut tu seminggu lebih jugak baru baik.siksa wooo.. ni pun ada tanda2 nak kena lagi.dia punya penyebab senang je..tengah2 sedap makan,tetiba tergigit bibir..permulaan kat situ la.esoknya dah tumbuh.huhu.bukan aku tak hati-hati tapi kalau nak kena tu tetap jugak kena. so ni aku google masa kena ulser kat bibir tu.lupa nak publish.nak delete sayang la pulak.boleh jadi rujukan masa akan datang. entahlah..aku tak makan @ minum masa tu cuma letak ubat tu je..kalau batal jugak aku ganti la nanti.what 2 do. sumber dari sini Soalan: Batal atau tidak puasa - sapu ubat pada bibir kerana ulcer Assalamualaikum Saya sakit ulcer di tepi bibir dan saya telah letak ubat ditepi bibir saya. Adakah terbatal

Cara Mudah Kilatkan Perhiasan Perak (Silver) Yang Kusam

eh! tajuk macam skema sangat kan? SALAM JUMAAT untuk semua okey, ni pun citer minggu lepas korang nampak tak? betapa malasnya aku nak apdet blog sejak lepas raya banyak citer nak kongsi, tapi malas nak mengarang, huhu minggu pertama masuk keje lepas raya tu ada jualan murah macam2 barang ada sapa kenal aku mesti tahu yang aku takkan beli benda mahal lagi murah, lagi bagus tak cantik pun jadi cantik disebabkan harganya murah hahaha semua pakat berebut beli antara barang yang menarik hati aku ialah silver bracelet ni tapi barang lama, dah kusam dan tak berkilat kengkawan yang beli kata 'ko beli je, murah sangat nih. nanti beli cecair pencuci silver, kilatlah ni' so aku beli lah 5 set nape tamak sangat ni? sebenarnya aku ada agenda tersembunyi tungguuuuu yang ni antara yang masih berkilat sikit ada 1 set tu takde sapa nak ambik ko tolak kat aku, aku tolak kat ko last2 aku je lah yang ambik   aku ambik sebab nak

Didik Anak Mengikut Umur

artikel ni dapat dari FB apdet lelaju sebab ada orang dah tanya nape x apdet blog, huhu aku sebenarnya kering idea sekarang ni aku punya baru tahap pertama dan tahap ke2 (^_^')