Skip to main content

Abang Dan Adik

Ape macam?rasa bermotivasi tak baca entri sebelum ni?(maaf..w,pun cuma berkongsi emel yang dicopy paste..aku tak mampu nak tulis macam tu).sedikit sebanyak ada kena mengena dengan hidup kita.tak banyak,sikit mesti ada kan..bab kawan-kawan pun sama.carilah kawan yang betul2 boleh di anggap kawan.Alhamdulillah..dalam hidup aku di kelilingi oleh kawan-kawan yang baik dan boleh berkongsi susah senang.

begitu juga KELUARGA..kalau kita rasa banyak keje sampai tak cukup masa untuk anak-anak dan pasangan kita..jangan paksa diri.kalau kita mati,kompeni dalam masa 24jam boleh cari pengganti..tapi kehilangan kita pada keluarga memberi kesan yang bukan sedikit...terutama pada anak-anak.

share kisah abang dan adik :) sebagai selingan.

ABANG..

hari-hari check beg sekolah abang,mesti ada je yang hilang.kalau tak pemadam .. pembaris.selalunya 2 barang tu la yang hilang.pensel sib baik la ada.nak marah pun aku dah penat.buat sakit tekak aku je.dah pesan,lepas guna terus simpan pensel box dalam beg.tapi entahlah..angguk beria-ia tapi tetap jugak sejarah hilang barang tu terjadi.

semalam singgah kedai.terus beli pembaris 9 keping (2 dah masuk dalam beg sekolah pagi dan 1 beg sekolah agama).



dia tak tahu aku beli stok pembaris ni.saja aku sorok kang dia tahu banyak pembaris lagi la suka hati bagi hilang

ADIK..
tiap pagi melalak nak ikut aku gi keje.
tiap petang pulak melalak ajak aku gi taman.adoi..bukan taknak bawak gi taman.kalau aku bawak karang dah 7.15 pun taknak balik..malu setaman bila dukung dia tengah melalak tu bawak balik umah.macam kes dera pulak orang tengok


dan tiap kali bunyi henpon dia berlari tolong ambikkan henpon aku..sambil mulut sebut 'kakak..kakak' .memang aku letak gambar aku dan kakak sebagai wallpaper henpon aku.tiap kali ambik henpon dia tunjuk gambar kakak.kesian,rindu kakak rupanya (sob sob..aku pun sedih sama)

sabar menunggu tarikh 10 Mac kakak akan pulang

Comments

mummY daniSha said…
hehhee..malu kan kalau anak nanges kuat2 ...lebih2 lg kat shopp....semua mata tgk huhu..malu!kdg2 pujuk x jalan...esp bile apa die nak kita x kasik...cthnye mainan ke...
cheqna said…
bebudak memang biasa r hilang pembaris pemadam..memang kena wat stock tapi tak leh diorang tahu..=)
alololo rindu kakak..sweetnya...
Kakcik Seroja said…
Bila anak2 di sekolah rendah, rasa macam nak kerja kat kilang stationary je! :)
Misz-ella said…
anak KC si aiman dah besar panjang pun sokmo hilang pen. bengang, kan.
MOKCIK AZWA said…
Irfa..anak akak pun hilang pembaris la, pemadam la, pensil warna la..macam2 la hilang ..alahaiii
Aidah said…
Irfa,
maaf akak sempat baca n3 ni saja. Samalah ngan akak masa anak sekolah rendah dulu. Tiap minggu akak jadi tukang supply pemadam dan pembaris utk pakar silapmata yang selalu ghaibkan barang2 sekolah dia. Hahaha.
Ape nie beb? Entri ko bt aku nangis. Aku pun mcm terase2 ape yg ko rs.
Liza Abu Bakar said…
itulahkan kalut kita dgn anak2 tapi merekalah penghibur juga.
Mulan said…
kalo pi giant, saya borong se-dua dozen terus.. pening tiap 2 hari hilang..
Acik Erna said…
bukan adik sorang je yang rindukan kakak kan..
rumah kuning said…
kami tunggu tarikh tu jugak sbb cuti sekolah. hehehe
Arena said…
Salam sis,

Terlebih dahulu, sorry sangat baru baca yang tak sihat. Moga allah beri kesihatan yang baik pada ko. Take care ok. Keduanya, patutla kawan aku ada macam kedai stationary kat rumah. Dia ckp memang dia borong pensel, pembaris, pemadam dekat myden. bila menangis hilang barang baru dia bg sati-satu ek. Kita masa kecik2 dulu cukup sayang barang2 kan.
Arena said…
Sis,

Apsal ko tak letakkan nuffnang punya ad maksimum kat page ko. ko tukar yang are u a dude or a babe tu dan gantikan ads yang ada dekat atas dan in between entry tu. Laju sikit gerak nuffnang ko tu. Tapi kalo memang sebab ko tak nak semak, than by all means la kan.

Popular posts from this blog

Letak Ubat Ulser DiBibir Batal Puasa Tak?

bulan posa ni kan,aku kurang minum air..yelah,dapat minum lepas berbuka je,mana boleh minum waktu siang hari.itupun paksa diri abiskan minum atleast 1 liter sebelum tido.sahur minum lagi.betul ke tidak cara ni aku pun tak pasti..dahlah aku ni selalu kena ulser kat bibir.tu hari yang naik 3 biji dalam mulut tu seminggu lebih jugak baru baik.siksa wooo.. ni pun ada tanda2 nak kena lagi.dia punya penyebab senang je..tengah2 sedap makan,tetiba tergigit bibir..permulaan kat situ la.esoknya dah tumbuh.huhu.bukan aku tak hati-hati tapi kalau nak kena tu tetap jugak kena. so ni aku google masa kena ulser kat bibir tu.lupa nak publish.nak delete sayang la pulak.boleh jadi rujukan masa akan datang. entahlah..aku tak makan @ minum masa tu cuma letak ubat tu je..kalau batal jugak aku ganti la nanti.what 2 do. sumber dari sini Soalan: Batal atau tidak puasa - sapu ubat pada bibir kerana ulcer Assalamualaikum Saya sakit ulcer di tepi bibir dan saya telah letak ubat ditepi bibir saya. Adakah terbatal

Cara Mudah Kilatkan Perhiasan Perak (Silver) Yang Kusam

eh! tajuk macam skema sangat kan? SALAM JUMAAT untuk semua okey, ni pun citer minggu lepas korang nampak tak? betapa malasnya aku nak apdet blog sejak lepas raya banyak citer nak kongsi, tapi malas nak mengarang, huhu minggu pertama masuk keje lepas raya tu ada jualan murah macam2 barang ada sapa kenal aku mesti tahu yang aku takkan beli benda mahal lagi murah, lagi bagus tak cantik pun jadi cantik disebabkan harganya murah hahaha semua pakat berebut beli antara barang yang menarik hati aku ialah silver bracelet ni tapi barang lama, dah kusam dan tak berkilat kengkawan yang beli kata 'ko beli je, murah sangat nih. nanti beli cecair pencuci silver, kilatlah ni' so aku beli lah 5 set nape tamak sangat ni? sebenarnya aku ada agenda tersembunyi tungguuuuu yang ni antara yang masih berkilat sikit ada 1 set tu takde sapa nak ambik ko tolak kat aku, aku tolak kat ko last2 aku je lah yang ambik   aku ambik sebab nak

Didik Anak Mengikut Umur

artikel ni dapat dari FB apdet lelaju sebab ada orang dah tanya nape x apdet blog, huhu aku sebenarnya kering idea sekarang ni aku punya baru tahap pertama dan tahap ke2 (^_^')